b7bk ya بحراوى فوق فوق ممتاز
| موضوع: الحلقة الرابعة السبت يونيو 05, 2010 9:44 pm | |
| ]
الحلقة الرابعة
شعرت ندى بالحرج وهي تقف مع شادي وحدها, في انتظار هالة, بعد ان صادفتاه بمكتب تقديم اوراق الرغبات, فطلبت هالة من ندى ان تنتظرها مع شادي الذي كان قد انهى تقديمه ,وستدخل هي وحدها نظرا للزحام
وقف شادي يتأملها وهي تتأفف وتنظر بعيدا, فشعر بحرجها
شادي: انتي مكسوفة تقفي معايا ولا ايه؟
ندى: لا عادي ,مفيش حاجة
شادي: شكلك هتضربيني
ندى: دا العادي بتاعي, ولا نسيت؟
شادي: هو انتي قلتي لهايدي ايه بالظبط؟
نظرت اليه ندى قبل ان تجيب في اقتضاب
ندى: قلتلها تخف عليك شوية , وتبطل تلقيح
ضحك شادي, وهو يقول
شادي: قلتيلها تبطل تلقيح؟ , يخرب بيت لسانك يا ندى, دانتي طلعتي مشكلة
ردت بغيظ, وكأن كلامها موجة له
ندى: قلتلها اتقلي عليه شوية, مش كده, محدش يستاهل[size=9]
شادي: بس الظاهر انها مبتفهمش, لانها زي ماهي, بس جت قالتلي انا الناس بتقولي اتقل عليك, وانا عشان بحبك مش راضية اعمل زي مابيقولولي
وضحك لما قال, بينما اغتاظت ندى
ندى: شوف الغبية رايحة تقولك ايه؟
شادي: بس انتي كدبتي عليا ياندى, هي كانت جمبك وانتي بتكلميني, صح ولا لأ؟
ردت ببرود
ندى: ملكش دعوة
ابتسم في هدوء وهو يتأملها ثم قال
شادي: انتي مبتطيقينيش ليه يا ندى؟
ندى: ومين قالك اني مبطيقكش؟
ابتسم ولم يجب, بل رد بسؤال
شادي: نمرتك دي الي كلمتيني منها؟
ردت باقتضاب وهي تشيح بوجهها
ندى: ايوة
شادي: انتي داخلة علمي ولا ادبي؟
التفتت اليه وقد ضاقت ذرعا بأسئلته
ندى: انت بتسأل كتير ليه؟
شادي: عادي يعني
تأففت في ضيق
ندى: اووففف
شادي: انتي زهقتي؟
قالت دون ان تنظر اليه
ندى: برضه بتسأل
شادي: طيب خلاص انا هسكت
وصمتا قليلا
شادي: انتي اخت صاحبتها مش صاحبتها اوي يعني
ندى: نعم؟
شادي: هايدي, انتي مش صاحبتها اوي عشان تخليكي تتكلمي عشان خاطرها, ايه الي خلاكي تكلميني؟
ندى: محدش خلاني اتكلم
شادي: يعني انتي كلمتيني من نفسك, قمتي كده جبتي نمرتي من موبايلها وكلمتيني , مفتكرش انك ممكن تعملي حاجة زي كده
ندى: انت عايز ايه من الاخر؟
شادي: مفيش
ثم صمت قليلا, وقال
شادي: اصل هايدي دي انا مبحبهاش
نظرت اليه في اندهاش غاضب
ندى: امال بتكلمها ليه؟, لما انت مبتبحبهاش
شادي: ما هو مش انا الي بكلمها, هي الي بتكلمني, وبعدين...الي بينا دا مش حب
نظرت اليه في دهشة
ندى: امال انتو بتعملو ايه مع بعض؟
شادي: عادي, بنتسلى
ندى: ياسلام
شادي: اه والله
ندى: وانت بتقولي انا الكلام دا ليه؟
اشاح وجهه عنها ينظر بعيدا
شادي: معرفش, اصل انا شايف ان البنت المفروض تبقى تقيلة مش كده يعني
ندى: تصدق الولاد دول فعلا ميستاهلوش , يعني عشان البنت تعجبكو لازم تديكو بالجزمة, لكن لو بقت زي لخاتم في صباعكو تبقى لزقة ورامية نفسها ومتحبوهاش
قال بسخرية
شادي: مش كده اوي يعني
ندى: وبعدين انت اشفهمك في البنات اصلا؟, هو انت مش دحيح , وملكش في الجو دا, وعاملي فيها شاطر
ضحك شادي ملء شفتيه , بينما تعصبت هي
ندى: انت بتضحك على ايه؟, بطل ضحك, فهمني بتضحك ليه؟
شادي: اصل.., مين قالك اني معرفش بنات؟, هايدي؟[size=9]
ندى: انت بتضحك عليا؟
شادي: ولو مبصاحبش, دا مش معناه اني معرفش في البنات, والله البت هايدي دي غريبة ,يعني لفت كل دا, وبرضه عبيطة
ندى: تصدق هي صعبت عليا دلوقتي , انها تعرفك, عشان انت فعلا بارد ورخم كمان
شادي: انتي مش ممكن, لسانك دا مبيبطلش غلط في الناس عادي كده.
تعجبت ندى من نفسها ايضا لانها على غير عادتها قليلة الذوق معه, وكما قال دائما ما تعنفه, وشعرت بوجوده قربها يحرك اسوأ ما فيها
ندى: الناس الرخمة بس
وصمتا ثانية
شادي: تتضايقي لو كلمتك في التليفون؟
ندى: ليه؟
شادي: عادي يعني اسأل عليكي
ندى: ليه؟
شادي: مترديش سؤال بسؤال, تتضايقي ولا لأ؟
ندى: هايدي هي الي هتتضايق
شادي: ماشي, فهمتك
وصمتا
شادي: انتي مصاحبة ياندى؟
قالت بنفاذ صبر
ندى: وانت مالك؟
شادي: يمكن عشان كده مش عايزاني اكلمك؟
ندى: انت عايز مني ايه ؟
شادي: عادي يا ندى, نبقى اصحاب, ولا انتي مبتصاحبيش صبيان؟
نظرت اليه ندى في شك, ووصلت اختها قبل ان تجيبه, فعاد هو لتجاهلها كعادته, بينما شعرت هي بالدهشة من تصرفات شادي الغير واضحة
شادي: هه؟, خلصتي؟
هالة: ايوة, متأخرتش صح؟
شادي: ان شاء الله نقبل في هندسة سوا
هالة: يارب يا شادي, بجد نفسي
شادي: انتو رايحين فين بعد كده؟, مروحين؟
هالة: لا, رايحين مشوار وبعدها نروح
شادي: طيب , انا همشي بقى , يلا سلام
هالة : سلام يا شادي
بينما تسمرت ندى تنظر اليه في ضيق, فاشار لها بيده بعد ان التفتت هالة عنه,وضع يده على اذنه, وهو يحرك شفتيه "هكلمك]
|
|
ملكة الاحساس عيون المدير
| موضوع: رد: الحلقة الرابعة الأحد يونيو 06, 2010 5:57 pm | |
| مممممممممممممممممممم المسئلة تطورة كتيييييييييييير
يسلمووووووووووو يا احمد ملكة الاحساس ; توقيع العضو | |
|
|
ابن النيل رئيس المنتدي والمصمم في خرسانة بحر الحياة
| موضوع: رد: الحلقة الرابعة الخميس يوليو 15, 2010 6:53 am | |
| ايه الدراما دي بقي
ما احنا كنا كوميديا قلبنا دراما ليه
والحال اتشقلب بينهم
بس بجد تسلم ايدك يا احمد |
|